• „V HemoClinic léčíme hemoroidy nejnovějšími metodami. Při bezbolestné léčbě dosahujeme úspěšnost nad 95%!“MUDr. Stanislav Černý, vedoucí lékař

• „Za více než 15 let jsme na naší klinice ošetřili několik tisíc spokojených klientů... Nebojte se a začněte s léčbou hemoroidů včas, nejlépe ještě dnes!“

• „Naší výhodou jsou unikátní léčebná schémata při použití dvou metod léčby hemoroidů v ceně jedné: Laserem IRC a Barronovou metodou.“MUDr. Jan Král, ambulantní lékař

• „Objednejte se na vyšetření pohodlně přes internet! Provádíme ambulantní léčbu bez operace a zbytečné bolesti. Špičková péče, diskrétnost a soukromí.“

Nejčastější dotazy pacientů

Během více než patnáctileté praxe se setkáváme při léčbě hemeroidů, análních fisur a dalších nemocí konečníku s často se opakujícími dotazy pacientů. Protože vám pozorně nasloucháme, připravili jsme užitečný výběr nejčastějších otázek.
V případě, že zde nenajdete odpověď na otázku, která se týká Vašeho zdravotního problému, neváhejte nás kontaktovat nebo se objednat na konzultaci Vašich obtíží.

1. Cítím bolest v konečníku

Bolest v konečníku je velmi obecný příznak, který nebývá obvyklý. Ukazuje na akutní komplikaci hemeroidů. Nejčastěji se vyskytuje u konečníkových prasklin - análních fisur, ale může znamenat také zánět, či trombózu - sražení krve pod sliznicí. Je třeba posoudit, kdy se bolest vyskytuje, jaký má charakter, trvání a intenzitu. Vyšetření je nutné k vyloučení jiných závažných příčin a k nastavení správné léčby.

2. Mám krev ve stolici

Přítomnost krve ve stolici je vážným příznakem, při kterém je vždy nutné provést vyšetření konečníku k vyloučení nádorového onemocnění. Na základě dalších údajů pacienta jako jsou: charakter krvácení, přidružené obtíže, věk a nález na rektoskopickém optickém vyšetření, indikujeme event. koloskopické vyšetření. Odkládání návštěvy lékaře je nebezpečné.

3. Mám výrůstky z konečníku

Výrůstky z konečníku se vyskytují již od velmi mladého věku. Ve většině případů se ovšem nejedná o hemeroidy, ale o vytahanou sliznici tzv. rugy. Měkké a různě velké výčnělky obtěžují především kosmeticky a hygienicky. Pacient nemusí mít žádné jiné obtíže. Bývají na jednom nebo i více místech. Platí pravidlo: Co se nevešlo dovnitř, vyčnívá ven.
Řešení je snadné, pacient nás navštíví, provedeme vyšetření a vnitřní část výčnělku odstraníme neoperačně. Pokud bude i po vnitřní léčbě něco vyčnívat, odstraníme toto drobným chirurgickým zákrokem, opět ambulantně nebo v rámci jednodenní chirurgie v celkové narkóze. To záleží na velikosti odstraňovaného segmentu a na indikaci lékaře. Čili není problémem opět vytvořit zadeček hladký a čistý.

4. Mám výtok z konečníku

Výtok z konečníku může mít celou řadu příčin a je vždy nutné provést podrobné vyšetření. Záleží na charakteru výtoku. Příčinou může být některý z mnoha druhů zánětů, konečníkové píštěle, ale třeba i nádorové onemocnění. Velká část těchto příčin se dá řešit ambulantně, některé ovšem vyžadují specializovanou chirurgickou léčbu. Proto je vyšetření vždy nezbytné.

5. Svědění konečníku

Svědění konečníku má celou řadu možných příčin. Většinou souvisí s infekcí sliznice. Bývá komplikujícím příznakem hemeroidů, análních fisur, slizničního výhřezu, ale i dalších. Vyšetření je nutné a léčebný postup bývá individuální. Léčba většinou probíhá na několika úrovních.

6. Udělala se mi u konečníku bolestivá boulička

V tomto případě se může jednat o komplikaci vnitřních hemeroidů, tzv. trombózu. Příčinou je slabé krvácení pod sliznicí, kde se krev srazí a vytvoří tento bolestivý a obtěžující útvar. Léčba probíhá ve dvou fázích. V té první, akutní, odstraňujeme samotnou bouličku. Buď Vám lékař doporučí léčbu konzervativní, sraženina se nechá rozpustit a vstřebat nebo Vám provede drobné naříznutí a sraženina se vypustí. Ve druhé fázi se neoperačně odstraní příčina, aby k podobné komplikaci již nedocházelo.

7. Omezí mě léčba hemeroidů a análních fisur v běžném životě?

Ambulantní léčba hemeroidů a análních fisur pacienty omezuje jen minimálně. Běžný pohyb i sezení jsou možné bez omezení. Pacientům doporučujeme omezit a to minimálně na 5 dnů po zákroku: jízdu na kole a na koni, namáhavé druhy sportu jako je vzpírání. Pohybová aktivita vykonávaná ve vzpřímené poloze však nevadí.

8. Doporučení na režim po zákroku při léčbě hemeroidů a análních fisur

Strava - dieta nutná není, pouze by se pacient měl vyvarovat pálivých či kořeněných jídel a omezit konzumaci alkoholu. Je nutné dbát o pravidelnou, konzistentní stolici, tzn. zabránit vzniku zácpy a dostatečně pít. Dále doporučujeme přechodně vyloučit anální sex a omezit některé fyzické aktivity, o kterých se již zmiňujeme výše.

9. Jsou zákroky při léčbě hemeroidů bolestivé?

Ambulantní léčba hemeroidů je nebolestivá. Léčba probíhá v zóně, kde lidské tělo nevnímá bolest. Je cítit dotyk, teplo a chlad, ale ne bolest. K provedení zákroků je však nutné do konečníku zavést aplikační přístroj, což je vnímáno jako nucení na stolici či tlak. Celá procedura je však dílem okamžiku a trvá pouze cca 20 vteřin. Pacienti většinou zákroky dobře zvládají, mnozí se po našem ošetření vracejí zpět do zaměstnání. Ve výjimečných případech může pacient v řádu několika málo hodin pociťovat zvýšený tlak v konečníku, či nucení na stolici. Toto obvykle samo odezní nebo stačí jednorázové podání běžného analgetika. Ambulantní léčba hemeroidů je také vhodná pro věkově starší pacienty, u kterých může být narkóza riziková.

10. Jaká je úspěšnost ambulantní léčby hemeroidů?

Úspěšnost ambulantní léčby hemeroidů je velmi vysoká. Procentuálně se dá obtížně stanovit, ale pohybujeme se nad 95%. Recidiva onemocnění je možná, neboť nezávisí na typu léčebné metody, ale na vlastnosti hemeroidů. Jejich dorůstání se totiž nedá nijak ovlivnit. Počet pacientů, u kterých k trvalému dorůstání hemeroidů dochází je cca 15%. Dochází k nám na pravidelné kontroly 1x za 1 až 2 roky. V případě dorůstání, hemeroidy ambulantně odstraníme a pacient je opět bez obtíží.

11. Hemeroidy nebo hemoroidy?

Hemeroidy je zlidovělý výraz. Správný název onemocnění je hemoroidy, který pochází z řeckého Haimorrhoides flebes. Můžete se tedy setkat s hemeroidy i hemoroidy, oba výrazy však označují stejné onemocnění.

Kam dál? Druhy hemeroidů